Monday, March 7, 2011

:: Its hard to say good bye to my Blackberry 9700 ::

Setelah genap setahun ia bersamaku, pada Ahad yang lepas (6 Mac), ia pergi jua membawa diri yang lara.. sob.. sobb

Semuanya gara-gara kecuaian diri sendiri.. 

Bila dihubungi talianku hanya menjawab "no. yang anda dail berada diluar kawasan"'.. ohh.. longlai sekejap di buatnya..

Itu baru hilang harta dunia yang tidak seberapa.. bagaimana pula mereka yg kehilangan nyawa atau org2 tersyg??.. Sesungguhnya keredhaan itu hanya ada pada org2 beriman.. (kena muhasabah diri sendiri..) 

Message dari En. K lg buat aku tergamam.. "Let it go yerr... Mau ikhlas, baru jd amal jariah.. Keuntungan mengatasi kerugian... Wallahuallam.. Dunia sekadar pinjaman, owner sebenar ada diatas" 

Oucchhhhh!!! tersentak sebentar.. benarlah bagai yg dikata.. ~ redha ~


Hanya tinggal kenangan dan jasamu akan sentiasa dikenang ~

Untuk mengubati hati yg lara..  Nokia C3 menjadi peneman setia tatkala ini..

Harap-harap tidaklahh dia membawa diri spt BB..

TIPS : Sekiranya BB anda hilang/dicuri, berikut adalah cara untuk menyekat pengguna seterusnya daripada menggunakan 'mobile broadband' dan 'BB service' (ianya hanya untuk pemilik BB yang membeli terus dari service provider company i.e. Celcom, Digi, Maxis)

i. Call customer service talian telefon mudah alih anda untuk menyekat talian (sekiranya sim card anda mempunyai password lagi bagus dan tdk perlu risau) dan lapor kehilangan BB

ii. Penting!! sila berikan no. invoice yang diterima semasa transaksi jual beli device kepada service provider.. (mereka akan menyemak didalam sistem utk bukti pembelian dan report kehilangan akan dibuat melalui serial no. dan pin khas)

iii. Bhg. yang menerima laporan akan menghubungi anda untuk membuat pengesahan (anda perlu follow-up sekiranya panggilan tidak diterima lebih dari tempoh 24 jam)

iv. Report akan dikeluarkan dan telefon/device akan disenarai hitam dari permohonan 'mobile braoadband' dan 'BB service' (report akan dikemaskini utk semua service provider)

v. So, itu sahaja cara bg mereka yg kurang jujur bila terjumpa BB anda yang hilang.. huhu 

Sekian, terima kasih.. :)

1 comment:

-aTy- said...

adussss.
makan dalam sungguh kata2 itu..
huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...