Monday, January 23, 2012

:: Pengat Pisang Tanduk ::

Bahagianya rasa bila sesekali cuti panjang sebegini..
Seronok sangat sebab no emails, no calls, no appointment, no meetings..
and segala yg no.no.no....
Accept for the personal matter..huhu
Happy CNY!

Bila Ops Sikap dah bermula.. nak berjalan2pun malas jadinya..
Sebab tak suka ada road block sana sini..
Aku ni kadang2 bukannya sopan sangat bila di jalanraya..
*sudah! kantoi*
Pernah member ofis sama juga org Melaka..
Masuk ofis terus dia sound..
'wahh lajunyerrrrr kat highway, sepantas kilat memotong'
akupun dgn pening2 lalat apasal dia sound aku camtu..
Katanya dia nmpk kete aku laju kedepan meninggalkan kete dia..
Aiyooo!!.. dia yg lambat atau aku yg laju..haha
Mmg gelak masa tu..apalar kantoi dgn mamat ni plak..
Mengaku jerlarr mmg aku yg laju..
Begitulah klu memandu sorang diri..
Nak elak mengantuk..

Cuti-cuti ni ayah turun KL lagi..
Sebab nak uruskan hal adik..
Kebetulan dia menyinggah masa ikut jln kampung di Rembau..
Belilah beberapa ketul pisang tanduk..
Minta untuk buat pengat pisang

Tadaa.. sudah siap dan sukatannya main sesuka hati.. 
Nasib baik menjadi.. itu kata kakak lerr.. ehh, terlebih sago..hehe
Bahan-bahan :

3 biji pisang tanduk 
2 bj kelapa (perah untuk 2 bahagian - dapatkan yg cair dan pekat)
Gula merah
Gula pasir
Daun pandan
Sago (direndam)
Tepung gandum (dicampur air kapur dan air untuk dimasuk kecil2 dalam pengat)
Garam 

Pengat ni makan masa minum petang.. 3 biji pisang tanduk rasa bnyk sangat.. tapi sebab ramai, maka cepat jerr dihabiskan.. ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...