Saturday, November 20, 2010

:: Perth ohh Perth ::

Percutian kali ini memang tidak dirancang.. ianya secara kebetulan kawan baik ku berada di sana telah mempelawa untuk bercuti disana.. aku terpaksa meng'excused'kan diri bg acara besar comp. aku..huhh lega!! sebenarnya aku akan berlepas selepas acara ini.. tapi entah mana silapnya org yg diharapkan utk mem'block' org penting tidak dilaksanakan.. maka terpaksalah acara besar ini dipostponed pada tarikh yg dekat utk aku pergi bercuti.. nak buat camne, dah untung badan.. huhu :D

Aku berada di Perth selama 8 hari dan ini lah percutian yang sgt bermakna bersama org tersayang.. :) Aku seperti rasa berada di negara sendiri bila aku dapat masak sambal ayam, nasi goreng dan beberapa jenis asian cuisines yg biasa aku sediakan di Malaysia..sementelah  di sana terdapat segala macam benda yg ada di sini..pendek kata, budu, belacan, cincaluk pun ada..huhu

Perth City ~ terlewat sedikit nk menyaksikan sunset


 Caversham Wildlife Park..

April - June adalah musim sejuk yg suhunya paling tinggi ke -14 deg celsius.. mmg sejuk beku jugak ms kat sana.. tp tidaklah extremely sejuk semasa kunjungan ke Beijing..


The best CORICA apple pie/pastry that i ever had..nyumm!!

Tempat2 lain yang sempay aku kunjung adalah seperti fremantle, Scarborough beach, Hillary's, Batavia Rest, Cicerello's rest, Kings Garden, Harbour Town, Victoria Park, Swan Lake, Swan Bell and so on..







*Fremantle yg mendamaikan dgn melayan fish and chips..

Rumah dan tempat tinggal kami adalah di Como, Perth. Bandar kecil yang menenangkan dgn kepadatan penduduk yang sederhana. Golongan penduduknya pula pada tahap sederhana berbanding dgn penduduk di Scarborough Beach yang kebanyakannya golongan berada dan rumah2 besar tersergam indah di tepi pantai tersebut. 

Lemon Tree

Yard.. the sun looks so hot, but its not, its sooo windy and cold..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...